Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund

  • Bollebygd
  • Borås
  • Mark
  • Svenljunga
  • Tranemo
  • Ulricehamn
Sök  

Vi söker IT-samordnare

Vi söker dig som har en hög IT-kompetens och tekniskt kunnande för ett brett, självständigt och ansvarsfullt arbete i vår samhällsviktiga verksamhet.

Arbetet
Räddningstjänsten är en IT-och teknikberoende verksamhet med stora krav på funktionalitet och där du som IT-samordnare är en nyckelperson. Du arbetar med IT-frågor ur ett brett verksamhetsperspektiv med användaren i fokus och kommer att ha daglig kontakt med användare och ansvar för den dagliga IT-driften hos oss.

I din roll kommer du bland annat att ansvara för driften av Active Directory, förvaltning av servrar, virtuella och fysiska, lagring och backupsystem. I arbetet ingår också att uppgradera programvaror och ombesörja inköp och installation av både hårdvara och mjukvara. Du kommer utföra felsökning och felavhjälpning, identifiera användarbehov samt planera och sköta systemadministrationen i sin helhet. En annan viktig uppgift är att bevaka utvecklingen inom IT och teknikområdet. Du kommer att ha ett nära samarbete med den operativa ledningen, annan personal inom IT- och teknikområdet samt med externa leverantörer och samarbetspartners.

Utöver Microsoft Office 365 inkl. SharePoint arbetar vi i system som exempelvis Daedalos (verksamhetssystem för räddningstjänst), Hogia Personal och Hogia Lön, Agresso och EPI-server. Förbundets IT-infrastruktur är uppbyggd på Windows10, Windows Server nätverk och MS SQL-databaser. Största delen av vår serverpark är virtualiserad och användarna arbetar på arbetsplatser med stationära, bärbara och/eller tunna klienter i RDS-miljö.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad inom IT/teknik, gärna på eftergymnasial nivå, och har ett brinnande intresse för IT, teknik och problemlösning. Vi ser gärna att du är utbildad inom nätverksteknik och att du har erfarenhet av arbete med systemutveckling. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med SharePoint och- eller Daedalos ser vi det som en fördel.

Du kommer självständigt hantera såväl löpande som strategiska frågor vilket kräver flera års erfarenhet och en bred kompetens inom IT-området. Du är intresserad av tekniska lösningar och har en god förståelse för samband mellan IT-system och användaren.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en engagerad, kommunikativ och social person med god samarbetsförmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att arbeta proaktivt, gärna antar utmaningar och att du trivs med och har förutsättningar för att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du måste själv kunna ta ansvar, planera och prioritera ditt arbete. Du behöver ha en god administrativ förmåga och vara mån om ordning och reda.

Vi arbetar för en räddningstjänst för alla och eftersträvar mångfald bland våra anställda.  

Förutsättningar
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast. Tjänsten kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Du kommer normalt att arbeta dagtid måndag-fredag med flextid. Arbetet kräver att du till viss del är tillgänglig även utanför kontorstid.

Din arbetsplats är på brandstationen i Borås men du kommer självklart ha arbetsuppgifter som sträcker sig över hela förbundets område.

Övrigt
För tjänsten krävs B-körkort. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före anställning.

Information
Kontakta gärna Avdelningschef Teknik och Fastighet Anders Johansson, tel: 033-17 29 29 eller IT-samordnare Thommy Friberg tel: 070-380 28 26. Se även vår hemsida www.serf.se. Fackliga företrädare nås via växeln tel: 033-17 29 00.

Välkommen med din ansökan senast 2019-03-08
till
till jobba@serf.se eller via brev till
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund
Olovholmsgatan 12
506 34 Borås

Märk din ansökan med ”IT-samordnare”.

2019-02-08