Ta del av pressmeddelanden

Här samlar vi de pressmeddelanden som skickats ut.

SÄRF avråder fortsatt ifrån eldning utomhus

2020-04-03

Vi på Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund gick i förra veckan ut med en uppmaning till allmänheten om att avstå ifrån all eldning utomhus. Vi vill påpeka att denna uppmaning fortsatt gäller.

SÄRF avråder från eldning utomhus

2020-03-25

Med vårsol och vind kommer risken för gräsbrand. Fjolårsgräset blir snabbt torrt och tänder lätt med snabb spridning som följd. Risk för gräsbrand är utfärdad av SMHI och gäller i hela vårt område. Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund avråder nu ifrån all eldning i skog och mark och uppmanar allmänhet att avstå ifrån så kallad luntning.

Ansträngt läge för brandmännen i Sätila

2020-01-07

Var tionde hem saknar fortfarande fungerande brandvarnare

2019-11-29

På söndag, 1 december, är det Brandvarnardagen. Vi uppmanar alla att testa sina brandvarnare och allra helst byta batteri, för att säkerställa att de fungerar.

Förebyggande insatsveckor

2019-11-07

För att lyfta det förebyggande arbete som görs inom Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund och för att involvera hela organisationen i detta arbete genomför vi, sedan 2018, strategiskt inriktade insatser gentemot förebyggande arbete.