Anläggningsskötare

I avtal om automatiska brandlarm framgår att det måste finnas minst två anläggningsskötare som är väl förtrogna med anläggningen och kontaktuppgifter till dessa måste vara korrekta.

Anläggningsskötare kontaktas i samband med larm, driftstörningar och eventuella andra ärenden med anknytning till larmanläggningen. 

Om annan anläggningsskötare utses måste detta meddelas oss på räddningstjänsten. Kontaktuppgifter i form av namn och telefonnummer måste anges. Läs mer om SÄRF:s behandling av personuppgifter
 
Vi behöver även e-postadress till personen eller personerna som ansvarar för uppföljningen av onödiga larm. Automatlarmsuppföljning sker kontinuerligt och det ska därför finnas någon som läser e-post och vidtar åtgärder även vid sjukdom, semester eller liknande.
 
Om lås eller nycklar byts är det också viktigt att ni tar kontakt med oss på SÄRF. 
 
033-17 29 00
automatlarm@serf.se