Inloggning för personal

Här kan du som är SÄRF-anställd logga in.


Guide för aktivering av MFA för Office365 och RDS

Följ länkad guide för att aktivera tvåfaktorsinloggning för en säkrare kontohantering. Läs guiden här.

Logga in direkt till Serfnet via denna länk

Använd din e-postadress som användarnamn och skriv därefter in ditt lösenord i nästa fält. (Om du inte har en SÄRF-mail så ange RT1 och tecknet \ före din signatur vid inloggning. Ex. RT1\202)

 

Vill du kolla din mejl?

Klicka på knappen "Läs min E-post" och logga in med dina inloggningsuppgifter (e-postadress och lösenord)

Logga in för att läsa din e-post

Vill du byta lösenord till Serfnet och e-post? 

Klicka på knappen "Byt lösenord". För att kunna byta lösenord måste du ha ett lösenord som fortfarande gäller. Ditt nya lösenord ska innehålla minst 14 tecken och bestå av både små och stora bokstäver. Lösenordet får inte innehålla ditt namn eller din signatur. Lösenordet byts en gång om året. OBS! Lösenord till tidredovisningen (Hogia PBM) hanteras på annat sätt.

Klicka för att byta lösenord till SÄRF

Fler system

OBS! Av förändrad licenshantering är det endast vissa användare som har tillgång till nedanstående inloggningsmöjlighet. Vill du endast komma in på Serfnet så använd istället denna adress: https//:serfnet.serf.se

Använd din e-postadress som användarnamn och skriv därefter in ditt lösenord i nästa fält. För mer detaljerade inloggningsinstruktioner klicka HÄR.

Klicka för att gå till inloggningssidan

Vill du ha hjälp?

Klicka på "E-post SÄRF IT" för att skicka E-post till IT-support.

Klicka för skicka e-post till SÄRF IT-support

Kontakt med SÄRF:s IT-support

Vi kan hjälpa dig genom att koppla upp oss till din skärm.
- Klicka på "IT-support" nedan
- Klicka sedan på den blå loggan och följ instruktionen på skärmen.
- Ange ditt ID nummer samt lösenord som visas till supportpersonen så kopplar vi
upp oss till din bildskärm och kan hjälpa dig.
(Du kan när som helst själv stänga ner fjärrhjälpsfunktionen).

Klicka för att få fjärrhjälp